Bijna zo ver! - Reisverslag uit Hoogerheide, Nederland van Jeske Sluijts - WaarBenJij.nu Bijna zo ver! - Reisverslag uit Hoogerheide, Nederland van Jeske Sluijts - WaarBenJij.nu

Bijna zo ver!

Door: Jeske Sluijts

Blijf op de hoogte en volg Jeske

16 November 2012 | Nederland, Hoogerheide

Tickets: Check
Volle koffers: Check
Inentingen etc.: Check
Klamboe: Check

Maandag is het zo ver dan vertrekken we vanaf Brussel Zaventem naar Banso in Kameroen. Hier zullen we woensdag aankomen, een hele wereldreis dus. Dit komt, omdat het in het donker niet veilig is om over straat te kunnen en de wegen ook niet zo begaanbaar zijn zoals in nederland.

We gaan met 6 meiden en met z'n 3e zullen we een projectopdracht uitvoeren op een revalidatieafdeling in het Banso Baptist Hospital. Ik als enige ergotherapiestudent op een afdeling waar ze nog geen ergotherapie hebben. En ja je hebt het goed gelezen, Baptist Hospital. Dat betekent dat we rokken tot over de knieën moeten dragen en het liefst zouden ze ons iedere dag in de kerk zien. Ja ja mensen, ik kom helemaal bekeerd terug naar Nederland hoor.

Deze laatste dagen is het toch af en toe nog ff "stressen" vooral als je een mailtje krijgt met :"Uit jullie mail blijkt dat jullie al snel komen, maar we weten nog niet of we jullie allemaal wel kunnen ontvangen." Gelukkig bleek dit een miscommunicatie te zijn tussen de mensen daar en kunnen we er allemaal gewoon naar toe.

De volgende mededelingen vind ik persoonlijk wel leuk, hieraan kun je al merken dat we in een totaal andere cultuur terecht zullen komen en ons dus een cultuurshock te wachten staat:
* De waterpomp in jullie huis is kapot, maar dit is al aangegeven dus binnen nu en 2 weken zal dat wel gemaakt zijn.
* Als jullie aankomen op het vliegveld, ga dan op een bepaalde plaats staan. Ga niet mee met mensen die zeggen dat ze jullie op komen halen, want er zijn wel vaker mensen die zich voordoen als mensen vanuit de organisatie waar jullie mee meegaan. Bel het telefoonnummer dat jullie is gegeven, en degene die dan zijn telefoon opneemt is degene die jullie moeten hebben.

Nou ik heb er zin in maar ben toch ook al wel een beetje nerveus.

Dit was even een stukje over de voorbereidingen. De volgende keer zal ik iets schrijven vanuit Banso met 35 graden i.p.v. uit Hoogerheide met 7 graden!

Oudoe!

• 16 November 2012 - 17:00

Michelle Surminski:

Spannend hoor ben benieuwd hoe je het gaat hebben daar

• 16 November 2012 - 18:47

Gera:

Nou Jeske
    Klinkt allemaa lerg spannend!
    Goede reis en ik hoop dat je door de juiste mensen wordt opgehaald.
    Gr Gera

• 17 November 2012 - 11:26

Bas:

Heel veel plezier in Kameroen! Ben benieuwd of we je volgend jaar in de bus van Robbert ten Brink zien zitten!

Geniet ervan!

Bas & Yvon